استانداردهای کدنویسی در php

  • خانه
  • استانداردهای کدنویسی در php
Image تحقیقات

استانداردهای کدنویسی در php

جامعه برنامه نویسان و توسعه دهندگان پی اچ پی بسیار بزرگ و پراکنده است . این جامعه php  با اشتراک گذاری کتابخانه ها ، فریم ورک ها و اجزای گوناگون یک مرجع کامل برای توسعه برنامه های پی اچ پی بوجود آورده اند که دیگر توسعه دهندگان میتوانند از این ابزار ها در توسعه برنامه های خود استفاده کنند. امروزه برای اینکه بخواهید یک برنامه امن و کامل تولید کنید ، امری طبیعی است که یکی از این ابزار ها را در برنامه های خود استفاده نمایید. در حالت نیاز است که کدهای پی اچ پی برای تولید و ارائه این ابزار ها از یک سبک استاندارد پیروی کنند تا توسعه دهندگان بتوانند از کتابخانه های مختلف در پروژه های خود استفاده کنند.
گروه تعاملی فریم ورک های پی اچ پی ، مجموعه ای از سبک های استاندارد برنامه نویسی پی اچ پی را تهیه و آماده کرده اند که در برنامه های بزرگ مورد استفاده قرار داده می شوند.
این سبک ها عبارتند از:
Autoloading Standard : PSR-0
Basic Coding Standard : PSR-1
Coding Style Guide : PSR-2
Logger Interface : PSR-3
Improved Autoloading : PSR-4
HTTP Message Interfaces : PSR-7

 

 

این سبک های کد نویسی مجموعه ای از قوانین هستند که پروژه هایی نظیر Drupal، Zend، Symfony، CakePHP و دیگر پروژه های بزرگ جهان از آنها استفاده می کنند. شما میتوانید از این قوانین در پروژه های خود استفاده کرده یا به همین سبک کد نویسی در پروژه های خود را ادامه دهید. تمامی این صحبت ها بدین معنی است که شما باید بطوری کد بنویسید که از یک سبک استاندارد شناخته شده پیروی کند. این استاندارد کد نویسی میتواند یکی از PSR ها یا استاندارد های ایجاد شده Pear ، Zend یا Symfony باشد. در لینک های زیر اطلاعات بیشتری پیرامون استاندارد های کد نویسی برای این سه روش بدست آورید:
http://pear.php.net/manual/en/standards.php
http://symfony.com/doc/current/contributing/code/standards.html
http://framework.zend.com/manual/current/en/ref/coding.standard.html

شما برای بررسی هر یک از استانداردهای کد نویسی میتوانید از ابزاری مانند CodeSniffer استفاده کنید. افزونه های مختلفی برای ویرایشگر های متن وجود دارند که کار مشابهی را انجام می دهند همانند sublime-phpcs که بررسی استاندارد کدهای نوشته شده توسط ویرایشگر متن Sublimetext را بعهده دارد.

ابزار دیگری با نام PHP Coding Standards Fixer یا (php-cs-fixer.phar) وجود دارد که به صورت خودکار کد شما را نسبت به استاندارد های تعریف شده بررسی می کند و تغییرات لازم را بصورت اتوماتیک انجام می دهد بطوری که نیاز نیست شما کاری بصورت دستی انجام دهید.

دقت کنید که زبان اصلی برای ساختار کدهای پی اچ پی زبان انگلیسی است و شما در کامنت های خود میتوانید از هر زبانی که با آن آشنا هستید استفاده کنید. این به آن معناست که هیچوقت در دستورات PHP از متن های فارسی (مگر برای نمایش خروجی) استفاده نکنید.