فیلم فارسی آموزش گیت – Git

  • خانه
  • فیلم فارسی آموزش گیت – Git

فیلم فارسی آموزش گیت – Git

تصویر

مدرس:

علی حسین شهابی

دسته بندی ها:

Git

بررسی ها

تصویر

با سلام و درود خدمت دوستان عزیز

 دوستان حتما نظرتون رو درباره فیلم ، در همین پست بیان کنید . 

امرو دوره آموزش گیت رو براتون آماده کردم که جزو بهترین دوره ها و کامل ترین دوره های آموزش گیت است 

گیت (به انگلیسی: Git) یک نرم‌افزار آزاد و متن‌باز برای بازنگری کد منبع توزیع شده و مدیریت منبع کد است که برروی سرعت تاکید می‌کند. گیت ابتدا برای توسعهٔ لینوکس توسط لینوس تروالدز به وجود آمد و اکنون پروژه‌های فراوانی از آن الهام گرفته‌اند. هر دایرکتوری کاری در گیت یک مخزن کامل با تاریخچهٔ کامل تغییرات و قابلیت بازنگری تغییرات است و برای کار با آن نیازی به دسترسی به شبکه یا سرور مرکزی وجود ندارد. گیت یک نرم‌افزار آزاد است که تحت عنوان جی‌پی‌ال نسخه ۲ توزیع شده است.
لینوس تروالدز در مورد نام گیت بیان نمود که، در زبان انگلیسی اصطلاحی است برای انسانی احمق و ناخوشایند. توروالدز گفت: من یک حرامزادهٔ از خودراضی هستم، و تمام پروژه‌هایم را خودم نامگذاری نموده‌ام. اول لینوکس و الان هم گیت. در صفحه راهنمای گیت در شل لینوکس، گیت به عنوان یک ردیاب محتوای احمق توصیف شده است.

تاریخچهٔ Git
توسعهٔ گیت زمانی شروع شد که بسیاری از توسعه‌دهندگان لینوکس، در استفاده از بیت کیپر، که یک سیستم مدیریت کد می‌باشد که قبلاً برای توسعه هستهٔ لینوکس استفاده می‌شد، امتناع ورزیدند. نگهدارندهٔ کپی رایت، لری مک وی، حق استفادهٔ رایگان از این نرم‌افزار را پس از آن که اندرو تریدگل به روش مهندسی معکوس می‌خواست که پروتوکل‌های بیت کیپر را پیاده کند، برداشت. تروالدز نیاز به سیستم توزیع شده‌ای داشت که بتواند از آن همانند بیت کیپر استفاده کند، ولی هیچکدام از نرم‌افزارهای آزاد را مبتنی بر نیازهای خود ندید، به خصوص نیاز او به کارایی بالا.

تا قبل از ۲۰۰۲ برای گسترش کرنل از هیچ نرم‌افزار کنترل نسخه استفاده نمی‌شد و هر فردی که در گسترش کرنل نقش داشت به شکل خصوصی از نرم‌افزارهایی مانند SVN/CVS استفاده می‌کرد و دلیلش آن بود که هیچ‌کدام از نرم‌افزارهای کنترل نسخه این توانایی را نداشتند که حجم تغییراتی که در لینوکس اتفاق میفتادرا پشتیبانی کنند. در این سال لینوس از BitKeeper به عنوان نرم‌افزار کنترل نسخه رسمی لینوکس استفاده کرد که به گسترش دهنده‌های کرنل (هر پروژهی متن باز) اجازه می‌داد به صورت رایگان از BitKeeper استفاده کنند.

در سال ۲۰۰۵ اجازهٔ استفاده رایگان از Bitkeeper برای گسترش دهندگان لینوکس محدود شد (به دلیل انجام مهندسی معکوس روی Bitkeeper) و لینوس شروع به جستجو برای یافتن جایگزینی مناسب کرد. اما نرم‌افزار مناسبی پیدا نکرد که بتواند حجم تغییرات لینوکس را مدیریت کنند و این کمبود سبب شد تا توروالدز به فکر نوشتن یک نرم‌افزار کنترل نسخه بیفتد. توسعه گیت در ماه آوریل سال ۲۰۰۵ آغاز شد و تنها ۲ هفته بعد از شروع توسعه، گیت قادر بود شاخه‌ها (branch) را ادغام (merge) کند. ۲ ماه بعد گیت به عنوان نرم‌افزار کنترل نسخه رسمی برای گسترش لینوکس مورد استفاده قرار گرفت.

ساختار گیت
در پوشهٔ پایهٔ هر پروژه که با استفاده از گیت مدیریت می‌شود پوشه‌ای با نام git. (نقطه git) وجود دارد که تمامی اطلاعات مربوط به پروژه (تاریخچه، برچسب‌ها، …) را در خود نگه می‌دارد. این ساختار بر خلاف ساختار سابورژن است که در هر زیرشاخه یک پوشهٔ svn. (نقطه svn) دارد. از جمله پرونده‌هایی که در پوشهٔ git. وجود دارند، config است که تنظیمات مخزن را در خود نگه می‌دارد.

معرفی آموزش

بخش اول

تصویر

علی حسین شهابی

Software Engineer & Data Engineer

از موقعی که با کامپیوتر و برنامه نویسی آشنا شدم , دیگه آون آدم سابق نشدم :D

رتبه بندی دوره

5.00 به طور متوسط ​​بر اساس 1 رتبه بندی

ستاره

90%

ستاره

80%

ستاره

65%

ستاره

60%

بررسی ها

  • تصویر

    شبنم آنا

    تمام نیازهای من را بپوشانید

    این دوره مواردی را که می خواهیم تغییر دهیم مشخص می کند و سپس کارهایی را که باید برای ایجاد نتیجه مطلوب انجام شود ، مشخص می کند. این دوره به من کمک کرد تا به روشنی مشکلات را تعریف کنم و طیف گسترده تری از راه حل های با کیفیت را ایجاد کنم. از تحلیل ساختارهای بیشتر گزینه ها پشتیبانی کنید.

دوره های مرتبط

تصویر
رایگان آموزش

فیلم فارسی آموزش mysql

در این دوره فیلم آموزش دیتابیس Mysql به زبان فارسی قرار داده شده است .بانک اطلاعاتی MYSQL بزرگترین سیستم بانکهای اطلاعاتی است که از سال 1995 توانسته تقریبا 100% سرور هایی که از OS های کد باز (لینوکس و یونیکس) را به تصرف خود دار اورد

  • امیرحسین عظیمی
  • 13449 بازدید
تصویر
رایگان آموزش

آموزش ردیس Redis

در این دوره سعی بر این داریم با امکانات ردیس آشنا باشیم . همچنین دیتا تایپ هایی که Redis پشتیبانی میکند و پیاده سازی آن در PHP و فریم ورک Laravel را با هم کار خواهیم کرد . 

  • علی حسین شهابی
  • 17176 بازدید
تصویر
رایگان آموزش

آموزش ساخت پکیج لاراول 5.3

به عنوان یک PHP developer شما ممکنه علاقه مند به کار کردن با یک فریم ورک باشید . فریم ورک ها تلاش میکنن تا فرایند ساخت و توسعه یک پروژه را ساده تر و سریع تر کنن .. یکی از راه های سریع تر کردن فرایند های توسعه

  • علی حسین شهابی
  • 11021 بازدید