آموزش ردیس Redis

آموزش ردیس Redis

تصویر

مدرس:

علی حسین شهابی

دسته بندی ها:

Redis

بررسی ها

تصویر

در این دوره میخواهم یکم درباره ردیس Redis صحبت کنیم و با خصوصیات و کاربردهای اون بیشتر آشنا بشیم . 

در ابتدا بگویم که نام Redis از کلمات Remote Dictionary server گرفته شده است  . 

Redis یک سرور پایگاه داده است، با قابلیت کلاستربندی ، متن باز، درون حافظه اصلی و همچنین Key,value دیتابیس می باشد. ردیس در گذشته توسط Pivotal,Vmware تا June2015 پشتیبانی می شد ولی هم اکنون توسط Redis Lab پشتیبانی می شود. به گفته سایت DBEngines.com و سرشماری انجام گرفته شده توسط آن Redis از مشهورترین و قابل استفاده ترین دیتابیس های Key,Value به حساب می آید

Redis از بسیاری از زبان های برنامه نویسی مانند ActionScript, C, C++, C#, Clojure, Common Lisp, D, Dart , Erlang, Go, Haskell, Haxe, Io, Java, JavaScript (Node.js), Julia, Lua, Objective-C, Perl, PHP, Pure Data, Python, R, Racket, Ruby, Scala, Smalltalk , Tcl. به خوبی پشتیبانی می کند .

 

برخی از موارد استفاده از Redis : 

 

1. Session Cache :‌

یکی از رایج ترین موارد استفاده از ردیس , سیستم کش است . یکی از مزایای خوبه ردیس در کش نسب به سایر سیستم های کشینگ مانند Memcached , ماندگاری بالای اطلاعات است 

 

2. (Full Page Cache (FPC

شما می توانید برای جلوگیری از تعداد مکرر دفعات مراجعه به دیتابیس و یا  دیسک, صفحه ی مورد نظر خود را به صورت کامل در ردیس ذخیره نمایید . همچنین کاربران وردپرس هم می توانند با استفاده از پلاگین عالی wp-redis در سایت خود از ردیس استفاده کنند . 

 

3. Queues

با استفاده از ردیس می توانید لیستی از مقادیر و یا تسک ها تعریف نمایید و یکی یکی آنها را پردازش و اجرا نمایید . 

... 

تصویر

علی حسین شهابی

Software Engineer & Data Engineer

از موقعی که با کامپیوتر و برنامه نویسی آشنا شدم , دیگه آون آدم سابق نشدم :D

رتبه بندی دوره

5.00 به طور متوسط ​​بر اساس 1 رتبه بندی

ستاره

90%

ستاره

80%

ستاره

65%

ستاره

60%

بررسی ها

  • تصویر

    شبنم آنا

    تمام نیازهای من را بپوشانید

    این دوره مواردی را که می خواهیم تغییر دهیم مشخص می کند و سپس کارهایی را که باید برای ایجاد نتیجه مطلوب انجام شود ، مشخص می کند. این دوره به من کمک کرد تا به روشنی مشکلات را تعریف کنم و طیف گسترده تری از راه حل های با کیفیت را ایجاد کنم. از تحلیل ساختارهای بیشتر گزینه ها پشتیبانی کنید.

دوره های مرتبط

تصویر
رایگان آموزش

آموزش ساخت API ساده با زبان go lang

در این دوره چند API ساده را با استفاده از زبان برنامه نویسی go lang پیاده سازی می کنیم و سعی میکنیم شما دوستان را با این زبان و نحوه کار با آن آشنا نماییم.

  • علی حسین شهابی
  • 5276 بازدید
تصویر
رایگان آموزش

فیلم فارسی آموزش گیت هاب – Github

در این دوره آموزش کامل استفاده از GitHub در قالب فیلم آماده شده . گیت هاب یک سرویس میزبانی وب برای پروژه‌هایی است که از سیستم سورس کنترل گیت استفاده می‌کنند

  • امیرحسین عظیمی
  • 18162 بازدید
تصویر
رایگان آموزش

معرفی و آموزش Component های پرکاربرد Symfony

در این دوره ,به معرفی چندین Component از سیمفونی (symfony) می پردازیم و هر کدام از آنها را به صورت جدا نصب و با امکاناتی که دارند , آشنا می شویم.

  • علی حسین شهابی
  • 9500 بازدید