آموزش ساخت پکیج لاراول 5.3

مدرس

علی حسین شهابی

دسته بندی

فیلم های آموزشی
آموزش ساخت پکیج  لاراول 5.3
تکمیل شده

در این قسمت توضیحاتی درباره ساختار فایل های composer می دهیم و به سایت رسمی آن می رویم و داکیومنت سایت composer را بررسی می نماییم . در آخر برای پکیج خودمان فایل composer.json را می سازیم . 

یش از اینکه ببینیم کامپوزر (composer) چیست، می بایست با مفهومی تحت عنوان Dependency Management آشنا شویم. زمانی که ما اقدام به برنامه نویسی می کنیم، فارغ از اینکه از چه فریم ورک یا زبان برنامه نویسی برای کدنویسی استفاده می‌کنیم گاهی اوقات نیاز به استفاده از کدها، پکیج ها، و لایبرری های سایر برنامه نویسان که به صورت متن باز در اینترنت عرضه شده‌اند داریم تا بتوانیم به جای آنکه خود اقدام به نوشتن کلاس خاصی کنیم، از کدهایی که قبلاً توسط سایر توسعه دهندگان نوشته شده و آزمایش خود را پس داده‌اند استفاده کنیم که از جمله این Dependency ها می‌توان به فریم ورک های سی اس اس، پلاگین های جی کوئری و سایر پروژه اشاره کرد.

 

به طور خلاصه، کامپوزر(composer) ابزاری است که فرایند مدیریت Dependency ها را برای ما تسهیل می کند. برای آشنایی بیشتر با مفهوم مدیریت Dependency مثال ساده‌ای می زنیم. فرض کنید که شما قصد دارید یک وب سایت تک صفحه‌ای طراحی کنید و برای کدهای سی اس اس و جاوا اسکریپت خود می‌خواهید از فریم ورک فاندیشن استفاده کنید. برای استفاده از این فریم ورک دو راه‌کار پیش رو است: اول اینکه به وب سایت رسمی این فریم ورک رفته و پکیج آن را دانلود کرده و درون پروژه خود قرار دهید اما با استفاده از این روش اگر بخواهید کدهای فریم ورک خود را آپدیت کنید چه راه‌کاری به ذهن شما می رسد؟ این این فرایند دانلود، کپی و پیست کردن را مجدد تکرار می‌کنید یا راه‌کار به مراتب بهتری هم هست؟ نکته مهم اینجا است که اگر شما روی پروژه ای کار کنید که به جای یک فریم ورک، از چندین فریم ورک مختلف در آن استفاده شده باشد کار شما به مراتب دشوار تر خواهد شد.

مدت: 2:11:50

به روز رسانی: 1403/1/24

قیمت:

برای دانلود لاگین نمایید.

کلیه حقوق مادی و معنوی , متعلق به سایت (Alihossein.ir)می باشد ,انتشار مطالب بدون ذکر منبع از نظر اخلاقی و شرعی صحیح نمی باشد.