آموزش تابع Constant در php

Image تحقیقات

آموزش تابع Constant در php

مقدار های ثابت آموزش php. به شما اجازه می دهد  یک متغیر را داخل یک  کلاس  (class) مقدار دهی نمایید به طوری که مقدار آن  به همان شکل باقی خواهد ماند و غیر قابل تغییر است.تفاوت بین این ثابت ها و دیگر متغیر ها در یک دسته آن است که آن ها با $ تعریف نشده اند.
در پروژه اخیرم وضعیتی بود که نیاز داشتم مقدار یک  ثابت (constant) را بدست آورم و  این مشکل خاصی نیست  زیرا شما می توانید با استفاده از علامت :: آن ثابت (constant) را فراخوانی نمایید .

به طور مثال :

class A
{
    const foo = 'bar';
}

echo A::foo;

مشکلی ک من داشتم این بود ک مقدار ثابت توسط یک متغیر مقدار دهی می شد.مثلا در مورد مثال بالا من نام ثابت را داخل یک متغیر ریختم و سپس آن را فراخوانی کردم :

به این صورت :

class A
{
    const foo = 'bar';
}

$constant = 'foo';
echo A::$constant;

 

اول من سعی کردم در کد بالا با استفاده از متغیر مقدار ثابت foo را دریافت کنم (در خط 6 و7 ) ولی این مدلی کار نکرد متاسفانه  و نتوانستم از طریق متغیر به یک ثابت دسترسی پیدا کنم .

بنابراین با جستجو تابع constant در php را پیدا کردم که به وسیله اون می توان مقدار یک ثابت (constant) را برگردانید و حتی می توان نام ثابت را داخل یک رشته ریخت .

constant ( string $name )

خب حالا ما می توانیم داخل کلاسمون یک متد ایجاد کنیم که نام یک ثابت را می گیرد و مقدار آن را برمی گرداند .

  • در خط 5 یک متد به نام getConstant ایجاد کردیم که نام یک ثابت (constant) را دریافت می کند و مقدار آن را با استفاده از تابع constant برمیگرداند.

مترجم : افسانه عابدینی